Gömt Choklad!

JA..... det låter värre än vad det är...haha. Men ja..... jag har gömt 400gram marabou mjölkchoklad i köket... och det är från herr A. Grejen är den att jag gärna vill kunna köpa hem goda saker och kunna ha dem hemma utan att de ska ta slut samma dag, eller dagen efter och det är OMÖJLIGT med Herr A. Om man har köpt hem 200gram choklad så blir jag nästa "tvingad" att äta hälften samma dag, annars får jag inget... de spelar ingen roll om jag FÖRBJUDER han att ta min halva, för han kan typ inte hålla sig:) Därför vill han inte att jag köper hem "bara" för att ha hemma. Grejen är också att han äter sin choklad på typ en halv sekund medan jag tar 1h på mig, han kan väl knappast känna vad det smakar, tycker jag:) Själv vill jag njuta av varje tugga, visst jag kan äta en hel 200gram mjölkchoklad, men jag gör det på en hel dag, herr A gör det på en kvart:)
 
Vi pratade om det här i helgen när vi var och hälsade på min familj, att herr A och min mamma är väldigt lika när det kom till godis och sötsaker, och att jag mer är lik min styvpappa som köper och har hemma. Och ja... jag märker faktiskt likheten mellan min mamma och herr A. Jag älskar såna där dyra chokladpraliner som man kan köpa i choklad affären,där man kan få stå och peka ut själv vilka man vill ha, de kostar typ 15-20kr per bit. En gång när jag var och shoppade på stan med mamma, så handlade jag på mig ca choklad för 250kr, ca 15bitar... vi satt i bilen och jag tog fram påsen. Jag tog en bit och satt verkligen och njööööötttt länge med den biten, sedan så gav jag mamma 2 bitar och det tog 1/2 sekund så var de borta....haha... blev ass sur på henne och sa att vi lika väl kunde köpa en marabou mjölkchoklad, eftersom hon knappast kunde känna någon skillnad i smak med tanke på hur snabbt hon åt dem ( lite taskigt kommentar, nu när man senare reflekterar över vad man sa, för de kan väl inte hon hjälpa)
 
Grejen är den att herr A endast tycker att viska köpa godis, då vi planerat för att äta det pga att han inte kan hålla sig. Vilket jag kan hålla med om, det är ju ändå det bästa ( vem vet när man har en dålig dag och bara vill äta skit, då vet man att de ligger där i lådan....haha) Men just i dag blev det som det blev..... nu ligger 400gram choklad gömd i en låda ( 50gram åt jag i dag) och  de andra grammen får väntar tills nästa gång jag är sugen och KAN unna mig. Herr A är  inte överviktigt, men jag känner att det är taskigt att ha de framför ögonen när han "igentligen" inte vill ha det, samtidigt vill ju inte jag drabbas för det. Tur att han inte läser min blogg....haha
 
Jag vill kunna äta Allt och ändå gå ner, det bästa sättet för mig är att räkna kalorier. Mamma kör på pulver, hon fixar det bättre, hon klara inte att bara ta en bit, utan det blir fler och fler..... Tur att det finns olika sätt att gå ner i vikt på :) En del kör ju även LCHF.
 
Annars har dagen varit riktigt kass, blev ingen promenix i dag... får ta den i morgon efter gruppmötet med dietisten. Lite tråkigt att den inte blev av, det var väldigt fint väder i dag ( man får ju pass på när det inte regnar), men allt blev så sjukt stressigt och rörigt i dag.... maten har dock funkat bra trots 50gram choklad  ;)
 
Kommentera inlägget här: