mamman i solsidan:)

Alltså håller jag på att bli som mamman i solsidan som ska vara så duktig hela tiden, skämtade om det i dag när jag gjorde barnmat till trollet…men man blir nog väldigt petig med sitt första barn :) kanske släpper lite på det om vi får en nr 2. I alla fall så är ångmaskin/mixern till att göra barnmat helt grym. I dag gjorde jag morotspuré, som jag själv skulle kunna tänka mig att ha till min mat:) Asssss god var den.

Har börjar lägga in mer vanlig mat i trollets matschema, han kommer få äta "vanlig" mat till lunch och gröt med äpple/päron puré på kvällen :) Måste ju börja försiktigt… undra hur lång tid det tar innan de bara äter mat och ingen mjölk. Men jag komer i alla fall amma fram tills han är 6 månader, sedan blir det nog lite mindre..( om det går, bröstmjölken försvinner ganska snabbt om man inte ligger i)

Så gnällig i dag, tror det är något fel på elen i vår lägenhet för vitvarorna är helt pucko ibland……:/...OrKA! Köpte en hoppgunga till plutten, kan säga att han ser världen ur en annan vinkel nu…haha…och de gillar han.

Om det är någon som har något bra tips på barnmat så får ni gärna berätta! Har funderat på att köpa en myspöl, men han är ju så stor nu så de kanske blir en onödig pryl, skulle nog köpte den tidigare i så fall…jaja…jag får fundera
C:

Duktigt att göra maten själv! Jag köper bara färdig men dock bara eko. Jag älskar myspölen. Den är perfekt när hon ska sitta och kan tippa utan att göra illa sig. Tänker att hon ska ha den på rummet sedan med lite kuddar i ock att vi kan ligga där och läsa bok och så. Som hennes egen myshörna :)

Svar: ja jag tycker också den är mysig därför vill jag ha en :) ….får se hur jag gör om jag inte skaffar en nu så blir det absolut till nr 2, om vi får någon nr 2 :)…Jo men de blir nog burkmat någon gång med när vi är ute på vift:) vad har Freja för favo mat?
Alex

C:

Ja det är smidigt i farten :) Potatismos med torsk och morötter är favoriten just nu! :D

Kommentera inlägget här: