fick ett anfall...

på min pojkvännnnnn i dag...man är väl fan två om at skaffa barn. Kan ju vara skönt om jag får sova längre än fyra timmar någon natt. Är det vanligt att killar inte brukar avlasta sin flickvän..tycker nämligen han kan göra det lite mer :(. På 9 veckor så har han tagit två morgonar så jag kunna sova längre än 4h...wow...NOT! Eller det kanske är vanligt att killar gör så och allt ligger på tjejern...vad gör era killar?
C:

Min sambo är ganska lik. Han tycker liksom att när man är hemma med barnet så är man ju "ledig" och bör orka mer men jag tycker man är trötttare nu än när man jobbade. Dock så har jag ganska stort kontrollbehov så jag har nog tagit på mig för mycket ansvar också..

Svar: vardagen kan jag förstå för de måste ju orka jobba, men helgen!!! Då tycker jag fatsikt att de ska vara 50/50…. det är ju viktigt att de vänjer sig vid barnet med, så de blir naturligt för dem med. Samt att vi också kan behöva en pause ibland :)
Är väl extra gnällig nu med, har fått min mens!!! vilket jag aldrig kunde tro
Alex

Johanna:

Min man har varit underbar med att hjälpa till. Han går upp vid 7 nästan alla vardagar så jag får sova innan han åker till jobbet och tar antingen hela eller halva helgen. Vi ger ersättning vilket förenklar lite också.
Jag tror att många killar har en lite skev uppfattning om hur det är att vara hemma med en liten. Be honom ta ett fullt dygn någongång så kanske han inser att det inte är så lätt.
Kram

Svar: jo han har blivit lite bättre :)
Alex

Kommentera inlägget här: