Alltså stressad!???

Alltså som jag skrev i går var vi väldigt nära på att boka en nyproducerad 4a i området där vi bor, den skulle var inflyttningsbar i slutet av 2016. En stor lägenhet på 117kvm, med takterass...nice tänkte jag. Kan ju säga att i vårt förhållande är jag den mer impulsiva :). tänkte att det är ju lugnt med 5 000 000kr vi gör ju en vinst på den vi har nu. Vår plan ( eller kanske mer min) är att vi ska försöka bli gravid år2016 och då måste vi ju ha något större. ( fast som vi alla vet kan man ju inte bestämma när man ska bli gravid, vem vet....kanske inte får någon mer...trollet vara ju bara ren TUR!!!! Fast sedan efter samtal med min styvfar kom jag på andra tankar, mer vuxna såna...haha. seriöst...vad tänker jag med...vi borde ju faktiskt börja spara på en ny buffert att ha om det blir fler barn. alltså vi har levt ganska mkt på vårt sparkonto för att jag inte ska behöva ta ut så många mamma dagar. vill spara dem så länge som möjligt till trollet. skulle vi köpa den lägenheten så kan vi inte vara hemma lika länge med nästa ( är det rättvist bara för en lyxigare lägenhet?!!!..nää) Och sedan kan jag inte jobba halvtiden lika mkt. Och vad händer om räntan går upp till 7% alltså det skulle kännas väldigt mkt på vår ekonomi, man vill ju helst inte skapa pengar problem om man kan undvika! Jag och herr A är inga som gillar att resa så mkt,vi gillar mer bra boende och prylar. MEN... nu har vi en tredje person och vi kanske får vidga våra vyer lite, resa med trollet etc...då vill man inte att pengar ska bli ett problem ( det är ju svindyrt att resa två vuxna med två barn!!!!) så vår plan nu istället är att bunkra oss i våra tre och inte flytta förrens nästa barn blir typ 1 1/2 år. förhoppningsvis har vi sparat lite mer och då tror jag vi flyttar lite mer ut på landet till hus. Tror jag blev lite stressad av att vi skulle hoppa tåget så det andra barnet får ett eget rum, men jag tror att han/hon överlever i en trea...haha
Kommentera inlägget här: