Trött och tjock!

aaaa... idag är jag trött och tjock, fast så är det de flesta dagar nu för tiden:)
 
Varit helt nojig på sista tiden över graviditeten att jag inte är gravid eller att jag ska få missfall, efter vårt gruppmöte med dietisten i dag gick jag och köpte två ny test...... tyckte jag fick vänta "apalänge" innan resultat kom så jag blev lite nervös för några sekunder, men det stog 3+, så jag kan andas ut.
 
Ja en del kanske undra över hur det gick med att berätta för chefen om min graviditet, tänkte inte göra det förts... Men min chef ( han som jag tycker om) sa att jag såg väldigt trött ut och frågade hur det var med mig, jag blev så paff för han brukar aldrig se sådant för han e så stressad ( var ju även hemma två dagar för veckan för jag måde så dåligt)... mitt svar blev ÖÖÖÖööööööö.... som forsatte med ...öööööööööö... så han fattade ju tillslut att det var något. Jag berättade att jag var gravid, men att jag inte ville säga något för jag var i en mer säker vecka, vilket han förstod och han sa att det var upp till mig när jag vill berätta för de andra ( har är världens snällaste chef, även om han kan vara jobbig ibland) Men jag sa att jag inte ville att han skulle säga något till den andra puckochefen ( dvs hans nya delägare) vilket han lovade.  Sedan så vet även min närmaste vän på jobbet med, vi berättar allt för varandra och så vet även fröken A på jobbet. Grejen var att jag var så jävla arg på den nya chefen att jag helt plötsligt började lipa när jag pratade med fröken A, vilken inte händer i vanliga fall ( lite extra känslig nu, tror jag). Efter jag lipat klart så kände jag mig så korkad så jag förklarade att jag var gravid och kanske därför var lite extra känslig.
 
Sedan "råkade" jag berätta för en annan kompis idag... jag ringde och sa att jag hade en assssss häftig sak som jag inte kude berätta om än, men snart...... ( hon är ju inte korkade så det första hon sa, du är gravid va)........ gissar på att jag är jävligt kass på att ha hemligheter...haha.... men från och med nu är min mun tyst.
 
Så seg i dag, vi ska  ha visning till helgen helgen, så vår städare kommer på fredag och städar....................... men så ringer mäklaren i dag och säger att det är en som vill komma och kolla  tidigare för att han ska åka bort, han ville komma i morgon på lunch.....åååååå.... så segt, för nu måste JAG städa lite så det ser bra ut för i morgon....( hatar å städa)..... ligger å segar i sängen nu och hämtar kraft för att börja med städandet :) hehe
 
Har tagit semester i morgon... det blir en riktig myssssssss dag, klockan 11 ska jag till banrmorskan....haha... låter helt sjuk, har inte fattat det än själv. klockan 14.00 ska jag på min sista ansiktsbehandling som är helt grym, har en riktigt bebishy nu! sedan ska jag göra min naglar 15.15....... dvs min dag kommer bli LOVELY
 
Var och kollade på lägenheten i dag,  vi blev grymt besvikna..... ska lägga upp kort sedan och berätta varför, men det blir förhoppningsvis bra tillslut, inflyttning är i september..... sedan ca 4-5 månader senare kommer kanske en plutt till världen, kan ju inte bli bättre....
 
Maten går så där, äter inget godis eller cola, men jag äter mer mat, jag är faktiskt hungrigare.... kommer nog ha en lite slappis vecka med maten, dvs jag kommer inte redovisa min mat dag för dag på bloggen. Men på söndag kommer jag räkna ut kalorier i snitt per dag som jag brukar, jag räknar fortfarande kalorier varje dag och använder shape up appen.
 
nä.... nu ska jag se på tv och sedan städa lite :) hej hej
C:

Det är ju inte så konstigt att man vill skrika ut en sån rolig hemlis till hela världen ;)

Svar: nä verkligen inte!
Alex

Kommentera inlägget här: