Depppppig.....

Alltså jag har varit rätt nere den senast tiden, jag tror att det är hormonerna.....jag tar inte min tabletter, varför? ja det är en bra fråga, hälften av tiden glömmer jag dem och sedan har jag inte tagit dem alls på ett tag:( det märks tydligt på mitt humör, på min hud...jag får aldrig utslag ...men nu kommer de lite då och då...exakt så som de var innan vi upptäckte att jag hade pco...varför gör jag inget? jag har ingen ork, lust...jag är inne i ett dåligt hjul...var ska jag börja?....börjar jobba om en månad ( ser inte fram i mot det.....kan ju ha att göra med att jag är så nere) A och trollet är i Uddevalla i helgen, jag är hemma för jag behöver läsa på lite innan jag börjar jobba. Jag måste ta tag i mig själv, blääääää ingen lust. Eftersom jag vet att de är hormonerna som spökar så måste jag aktivt göra saker för att förändra det, dvs maten och träning....på måndag är det en bra dag å börja? haha....åhhhhh vad trött jag bli, vi är inne i mars och jag måste ta tag i det här, annars blir det aldrig någon bebis 2016....eller ett glatt liv.suger suger suger.... tänker börja med att minska ner kolhydraterna och dricka mkt vatten och äta regelbundet, får börja med det....jag måste få en jämn blodsockernivå, annars orkar jag ingen ting:( .............................................................................................................................................. Mäklaren som sålde de andra huset vi inte fick ringde mig i går och frågade om vi var intresserade av ett annat i samma område, vi åkte förbi och kollade...men näää...tomten var helt kass. Man måste vara lite kräsen nu, det här är ju hemmet vi ska bo i många år, kanske till och med som pensionärer. Tomten var som en skidbacke...bläää...och riktigt deprimerad. Helt sjukt jag vill ha ett hus nuuuuuuuuu...haha...mitt drömhus!!! ni vet en sådant där vitt trähus med spröjsade fönster...vit och lantligt. Vi måste i alla fall hitta ett hus som där vi har möjlighet att bygga sås om vi vill i alla fall, vill ha ett hus på 200kvm. de flesta ligger på 120-140kvm där vi vill bo, så vi måste hitta en tomt där de finns utrymme att bygga till. Men vi lär få punga fram stålar :( helt sjukt vad allt är dyrt, jag hoppas det förändras när amorteringskraven kommer att gälla i aug. Folk lånar och lånar som om pengar är papper, fattar inte att de vågar....vad gör de om räntan stiger. För oss är det till fördel om vi kan få köpa lite av ett renoveringsobjekt då A jobbar inom bygg.......jaja...det är väl bara att leta vidare
någon som ständigt ska sitta i sin vagn, haha...han börjar bli för rolig nu. Han går in i badrummet och klättrar upp på sin pall och vill borsta tänderna, tror han gillar tandkrämen :)
att gå ut är det bästa han vet, får tyvärr inte i han i vagnen sedan, blir ett jävla liv...folk tror väl att jag ska död han....haha. Han har verkligen kommit in i trots för en 1åring, man får inte byta blöja, inte ta på han kläder, han ska stå i matstolen...haha...alltid gå åt andra hållet när vi ute :)
Sanna:

Ja vet! Alla lånar och köper grejer som om ingenting, men det kommer bli lättare att köpa och huspriserna kommer garanterat gå ner en aning när amorteringskraven sätter in och ännu mer om räntan stiger! Håll ut! :)

Svar: hoppas det
Alex

Votivi filii:

Känner igen det så väl, orken och kraften för att ta tag i vikten vill aldrig riktigt infinna sig. Men i tisdags tog jag tag i saken, och gick på min första vägning sen graviditeten. Fyyyyy, vad jobbigt det var att ställa sig på vågen. Moroten just nu är att någon annan väger mig igen (vilket gör att jag inte kan "ljuga" för mig själv), bli av med kilon inför dopet och inför provtagning jag ska göra innan nästa besök hos min endokrinolog. Att inte få äta metformin (så att proverna blir så korrekta och aktuella som möjligt) gör inte det lättare.

Önskar dig all lycka och hoppas du hittar någon liten morot för att orka och få lust till att ta tag i det.
Kram

Svar: jo det kommer nog snart:) lite segt att de ska vara så svår startat
Alex

Kommentera inlägget här: