skriva av sig

Det är skönt å skriva av sig när man har ångest :) Gjorde kuben i torsdags,kan säg att jag måde fysiskt illa, så nevös var jag. 1. att de skulle hitta en död bebis 2. att resultaten var dåliga. När jag låg där så var de första jag såg ett hjärta såg jag kunde andas ut. Herregud va det kändes verklige ( jag ska ha barn) alltså en person på 5-10cm som ser ut som en lite människa ligger där inne i min mage och jag känner ingen ting. Kund se armar, ben....massa saker... kändes helt overkliget.
 
Resultat var bra, de var låg sannolikhet...fick typ 1.20 000 på downs och på överig runt 1:16 000. Dåligt resultat är tydligen 1:200. Hade tänkt att åka tillbaka till jobbet, men jag var helt uttmatad så jag åkte hem å sov, var helt väck hela fredagen med...så jag blev hemma. Den här stressen tar verkligen på mig...... 
 
Är i vecka 14 nu och går in i v15 på söndag, som vanligt så oroar jag mig hela tiden........behöver väl ta semster en vecka efter jag gör de stora ultrljudet...haha
 
De jag har ångest över nu är att min man har dragit igång med vårt renoveringsprojekt av huset, hade hoppats han kunde väntat med det efter min mammaledighet. vi ska renovera hela vår källare på 80kvm, göra en gillestuga till barnen, ett gästrum, tvättstuga och förvarigsrum. tanken är att vi ska bo där nere när vi renovera över plan...... efter vi gjort de ska vi bygga på en hel våning. NI hör själva vilka enorma kostnader.......kommer jag orka med ett sådan projekt, och jag kommer ha ångest över pengar. Min man tycker redan nu att vi ska låna upp 1 miljon på huset, jag får ångest av sådant.... gillar å ha lite lån :)
Kommentera inlägget här: