fredags kalorier

kalorier Intagen i mat: 1053
kalorier träning: 338
netto intag kalorier: 715

Högre växel!

Har legat i sängen i dag och funderat på hur jag ska kunna lägga in en högre växel för att få bra viktresultat och komma tillbaka i träningsform igen.... ni tror det säker inte med jag har en gång varit en riktigt träning "tönt" som tränar 6 dagar i veckan etc...haha... nu är man en tjockis som bara tycker det är jobbigt att GÅ till affären.

Men när man tränade så mkt kände man sig allti stark fysiskt och psykist och man var alltid pigg :). Man utmande sig själv hela tiden till att klara olika saker. Jag är fortfarande samma tävlingsinriktade människa ( som tur är) så PCOs SKKKKKaaa inte få vinna.

Jag måste lägga in en högre växel och jag har bestämt att göra det genom att sätta upp ett antal mål för varje vecka :)

V.36 - det lilla extra

* gå tre morgon promenader mellam 45-60min, innan jobbet
* 3 kvällspromenader 60 min
* 3 styrke pass för överkropp 30-40min
* dricka 2 stora glas vatten innan varje måltid ( dricker som en kratta)

vi börjar med detta.... tur att det inte är förren måndag :), planera en vecka i taget.... annars orkar man aldrig...haha.. spänande

Liknande inlägg

vägning!???

Börjar allvarligt fundera på hur jag ska göra med vägningen, ska självklart väga mig på söndag men....... Att väga mig en gång i månaden eller 2 gåner i veckan... funderar på varje vecka. Jag börjar tro att jag har lättare för att fokuser på att gå ner då dvs, motionera mer. När man har PCO så är det svårare att gå ner än normalt, det räcker inte bara med att man äter rätt, utan mkt långintensiv träning är viktig( promenixer) Har nämligen inte varit så duktig som jag velat med promenixerna.

Om jag väger mig en gång i veckan så får jag lite mer "eld" i baken till att rör mig mer under veckan... fundera på att lägga in morgon promenixer innan jobbet ( fast jag hatar att gå upp tidigt) Jag måste verkligen anstänga mig 110% när det är så svårt att gå ner :(.... de suger.... hatar PCO... man måste verkligen tvinga hormonerna i balans... vil inte gå på p-piller igen.

Sedan måste jag få ha en ätar dag i månaden, unna mig det jag vill äta utan att tänka mig för, då menar jag inte att jag ska trycka i mig allt jag kan under den dagen...haha... utan mer få äta mat med mkt kolhydrater :) som potatis, past, pannkakor etc. och lite godis så klart :)...mmmmm.... så får det nog bli :)

Har en sådan dag på söndag..mohahahahah....efter jag vägt mig.
Vet ni vad... jag har köpt de där tabletterna som de gör reklam om på tv Glucosanol, de minska kroppens upptag av kolhydrater etc.
Varför undrar ni säker.t... grejen är att min dietist har sakt att jag verkligen ska dra ner på kolhydrater och då jag har min "ätardag" eller äter någon mat med kolhydrater kan jag ta dem. Får ju se till att använda alla hjälpmedel som finns när man har hormonrubbningar :)

Är ledig i morgon, så jag ska gå en lååååååång promenix... och dricka mkt, är väldigt dålig på att dricka, måste skärpa mig.

kalorier intagena i dag: 1184