Havandeskapsförgiftning

Går in i vecka 39..... mår inte så där super. Jag trode de var på grund av att jag känner mig stressad, stresad över jobbet över att jag inte fixat allt inför bebisen nedkomst ( hat inte äns packat väskan till BB). 
 
Symptomer jag har haft är att jag är svullen som en fotboll, känner mig allmänt trött och lite dålig ( vilket jag trorr bara varit på grund av värmen), Samt att de kliat så enormt på mina fötter och at jag tötstig hela tiden. I går var jag hos BM. Jag hade gått upp 10kg på 5 veckor ( kan säga att jag hållt vikten jättebra innan dessa 5 veckor) Jag hade även högt blodtryck, samt lite äggvita i urinen...dvs första tecknen på att början på havandeskapsförgiftning.
 
Jag kunde inte riktigt ta in det, för jag har alltid haft bra värden och förstod väl inte riktigt när jag satt där hur allvarligt sådant är ( min man var med som tur var, för han förstod tydligen den) BM sa att jag typ skulle inte göra något, typ ligga i soffan å slappa, inget som kan få mitt blodtrycka att öka. Man kan väl säga att jag jag blev stressad igen när jag satt där, för jag skulle ju gå på mitt bror dop i dag, samt att jag hade massa saker kvar att göra på jobbet.
 
Jag hade gått in tidigare från semster i veckan och jobbat måndag till onsadag, detta på grund att att jag kände att jag vill få klart visa saker innan bebsien kom. samt att min son var hos svärfäräldrarna den här veckan och ja tänkte att jag kunde vila bra efter jag jobbat när jag kom hem, för att vara ledig när han kom tillbaka nästa vecka. Men på onsdagen fick jag en väldig huvdvärk och på torsdagen sov jag typ hela dagen, så jobba månadag til onsdag var nog inte så bra. ( vågade inte säga att jag jobbat till BM, för hon tog de för självklart att jag inte jobbar längre)
 
Just nu ligger ja i sängen och är nog lite orolig för jag borde kanske varit mer uppmärksam på min kropp och inte bara viftat bort allt, man kan väl säga att nojan är total med.... börjar tänk på att något kanske är fel med barnet, har fåt en känsla över att något inte är som de ska......( även om han rör på sig mkt och hjärtljuden är oki) Gud vad jobbigt allt känns just nu..... vill bara att hans ska komma ut.
 
Ligger i sängen hemma i dag... tror att jag i alla fall ska packa förlossningsväskan i dag
Kommentera inlägget här: