V9 (8+2)

Jag körde in till stan, kommer faktiskt inte ihåg hur jag kom ditt, snacka om att jag hade andra tankar. Jag var så nervös när jag satt i väntrummet...fick vänta ca 7min....kändes som en timma.

Hon frågade om det var att första, jag bara NEJ.... rättt kort... tror hon märket att jag var nervös. Jag sa att jag var där för jag ville kolla att de fanns något i magen.Hon var väldigt trevlig och proffsig och sa att de var inte ovanligt att man kunde vara extra orolig vid andra graviditeten. Jag berättade inget om hur vi försökt å skaffa barn ett tag, utan jag vill bara få det överstökat.

Det första hon sa var. För att göra dig lugn så ser jag ett hjärta som slår......den lättnaden var helt obeskrivlig, fick verkligen hålla mig från att pippa där inne ( fast jag gjorde de lite i bilen efter...haha.... var sådan lättnad). De var en liten knatte där inne och allt såg bra ut 1,4cm och 26 aug är beräknad dag. Hon sa även att missfall minskar betydligt när man kan se ett hjärta slå, men man kan ju aldrig vara helt säker och att efter 12 veckor så minskar det ännu mer. Man kan väl säga att jag längtar till vecka 12...haha

Men jag känner mig lite bättre, är hemma i dag...för jag känner mig ganska matt ändå, så mkt spänningar. Nu är nästa steg kuben..... alltså tror inte jag kommer känna mig riktigt trygg förrän efter de stora ultraljudet....eller så kommer jag bara vara en nervboll hela tiden:) Men glad är jag.
Kommentera inlägget här: